ΕΡΓΑΤΙΚΑ «ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ» ΣΕ ΟΡΥΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΗ

Δύο εργατικά ατυχήματα μέσα στις τρεις τελευταίες μέρες σημειώθηκαν στα ορυχεία της ΔΕΗ στην Κοζάνη, χωρίς ευτυχώς να θρηνήσουμε ζωές εργατών. Χτες, Πέμπτη, ένα όχημα (τύπου «UNIMOG») έπεσε σε κανάλι αποστράγγισης στο Ορυχείο Καρδιάς, καθώς δεν έπιασαν τα φρένα. Την Τρίτη 19/5, στο ίδιο ορυχείο, ανατράπηκε όχημα στο οποίο επέβαιναν συμβασιούχοι εργαζόμενοι. Επίσης, στις 9 Μάρτη, στο Ορυχείο Μαυροπηγής, ανατράπηκε όχημα στο δρόμο προς τον αποθέτη Α1 (λόγω ολισθηρότητας).


Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, τα ατυχήματα οφείλονται στην παλαιότητα του στόλου των οχημάτων, στην εντατικοποίηση της δουλειάς λόγω έλλειψης προσωπικού, τόσο για τη χρήση των οχημάτων, όσο και για τη συντήρησή τους, καθώς και στην ολισθηρότητα των δρόμων.

Στα συνεργεία βάσης των συντηρήσεων έχει μείνει ελάχιστο τακτικό προσωπικό και πλέον οι περισσότερες συντηρήσεις δίνονται σε εργολαβίες. Χαρακτηριστικά, ο τομέας ελέγχου της ΔΕΗ, που περνάνε τα οχήματα πριν περάσουν ΚΤΕΟ, έχει μείνει με ένα άτομο τακτικό προσωπικό και συμπληρώνεται με εργαζόμενους με ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Η «Αγωνιστική Συνεργασία» (δυνάμεις του ΠΑΜΕ) στο Σωματείο «ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ» θέτει σοβαρά ερωτήματα για το πόσα οχήματα τελικά περνάνε έλεγχο και με ποια κριτήρια χαρακτηρίζονται κατάλληλα και ξαναμπαίνουν στην κυκλοφορία. Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, το όχημα που ανατράπηκε το Μάρτη, «στο παρελθόν διασκευάστηκε σε βυτιοφόρο για ένα χρονικό διάστημα και στην πορεία ξαναδιασκευάστηκε και έγινε με καρότσα. Υπάρχει ερωτηματικό αν, κατά τις διασκευές αυτές, έγινε έλεγχος για την ασφάλεια του οχήματος.

Θυμίζουμε ότι και πριν από ενάμιση χρόνο περίπου, είχαμε ανάλογο ατύχημα, ευτυχώς πάλι όχι θανατηφόρο, με όχημα ίδιου τύπου, το οποίο ήταν παμπάλαιο και δεν έπρεπε καν να είναι στην κυκλοφορία».

Τονίζει ακόμα ότι «πάγιο αίτημα των συνδικάτων και των εργαζομένων θα πρέπει να είναι να αποσυρθούν άμεσα όλα τα παλιά αυτοκίνητα και να αντικατασταθούν με νέα σύγχρονα, που να ανταποκρίνονται στις δύσκολες συνθήκες στα ορυχεία και να πληρούν όλους τους όρους ασφάλειας για το προσωπικό. Παράλληλα, να διεκδικήσουμε άμεσα προσλήψεις τακτικού προσωπικού συνολικά αλλά και για την πλήρη επάνδρωση του τομέα συντηρήσεως, με ταυτόχρονη κατάργηση των εργολαβιών».

Τέλος, καταγγέλλει τις δυνάμεις του παλιού και νέου εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΚΟΙΡΙΞΕ - ΔΡΑΣΕ - ΜΕΤΑ), γιατί απέρριψαν την παραπάνω πρόταση της «Αγωνιστικής Συνεργασίας», αλλά και την πρόταση για κινητοποίηση, με τη δικαιολογία ότι «πρώτα θα πρέπει να ακούσουμε την εργοδοσία».

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις