Τρίτη, 23 Ιουνίου 2015

Υπόμνημα προς Υπουργό Εργασίας

Κύριε Υπουργέ,

Η κατάσταση στον κλάδο των επαγγελματιών οδηγών στις χερσαίες οδικές μεταφορές έχει φτάσει στο σημείο μηδέν.  Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, συνέπεια των πολιτικών που εφαρμόζονται, οδηγούν εμάς και τις οικογένειες μας στην εξαθλίωση με μαθηματική ακρίβεια.

Η ανεργία στον κλάδο χτυπάει κόκκινο.  Πολλοί οδηγοί πλέον κατατάσσονται στους μακροχρόνια άνεργους που προσπαθούν να επιβιώσουν χωρίς καμία στήριξη είτε επιδόματος από τον ΟΑΕΔ είτε από άλλες υπηρεσίες πρόνοιας. 


Οι συμβάσεις εργασίας που υπογράφονται για τις ελάχιστες θέσεις που υπάρχουν είναι ατομικές με ελαστικές θέσεις εργασίας-εκ περιτροπής κτλ.  και με όρους που παραπέμπουν σε συνθήκες εργασίας του μεσαίωνα π.χ. σύμβαση για 4ωρο αλλά εργασία 10&12 ώρες χωρίς τον ανάλογο μισθό και ένσημο, με πληρωμή αν και όταν «μπορεί και θέλει ο εργοδότης». 

Υπό την εκβιαστική απειλή της απόλυσης αναγκαζόμαστε να δουλεύουμε με οχήματα κακοσυντηρημένα, υπέρβαρα με επικίνδυνα φορτία, ατελείωτες ώρες πάνω στο τιμόνι, αναγκασμένοι να κάνουμε και εργασίες εκτός της οδήγησης επειδή οι εργοδότες προκειμένου να μειώσουν το κόστος μεταφοράς δεν διαθέτουν άλλους βοηθούς εργαζόμενους που κρίνονται απαραίτητοι π.χ. σε βυτία μεταφοράς λυμάτων, σε διανομή μεγάλων ποσοτήτων εμπορευμάτων εντός του αστικού οδικού δικτύου κλπ., βάζοντας έτσι σε κίνδυνο τις ζωές των συνανθρώπων μας και τις δικές μας.  Τα παραδείγματα πολλά με πιο χαρακτηριστικά τα πρόσφατα στην Εγνατία οδό και στο Σχηματάρι. 

Πρέπει να τονίσουμε ότι πάντοτε οι ευθύνες χρεώνονται στους οδηγούς και απαλλάσσονται οι εργοδότες που λειτουργούν τις επιχειρήσεις τους χωρίς κανέναν έλεγχο.  Στην κατάσταση αυτή οδήγησαν οι πολιτικές που άφησαν τις αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχου των υπουργείων με ελάχιστο προσωπικό και χωρίς τεχνικά μέσα με συνέπεια να αδυνατούν να επιτελέσουν το έργο τους.  Είναι βέβαια σαφές και πρέπει να κατανοηθεί απόλυτα ότι οι μισθωτοί οδηγοί δεν φέρουν καμία ευθύνη για την κατάσταση των οχημάτων που κυκλοφορούν γιατί αν και επισημαίνουν έγκαιρα για τις ελλείψεις και τις συνέπειες που θα έχουν, οι εργοδότες μπροστά στην αύξηση των κερδών τους, δεν υπολογίζουν ούτε τις ανθρώπινες απώλειες. 

Για αυτούς αλλά και πολλούς άλλους λόγους όπως π.χ. πίεση για γρήγορες παραδόσεις, 16ωρα στο τιμόνι κτλ., η συνυπευθυνότητα για τους οδηγούς είναι άδικη-απαράδεκτη και πρέπει άμεσα να παρθούν μέτρα για να σταματήσει το φαινόμενο να αφαιρούνται διπλώματα, να πληρώνουμε πρόστιμα για παραβάσεις του τύπου «υπέρβαση ωραρίου, υπέρβαρο όχημα» και για ότι άλλο κύριος και αποκλειστικός υπεύθυνος είναι ο εργοδότης.

Τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί σε μεγάλο βαθμό το φαινόμενο της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας.  Υπό τον φόβο της ανεργίας πολλοί οδηγοί προκειμένου να εξασφαλίσουν τα απαραίτητα για τις οικογένειες τους αναγκάζονται να εργασθούν χωρίς ασφάλιση με συνέπεια να μην έχουν την απαραίτητη ιατροφαρμακευτική κάλυψη αλλά και με την εισφοροδιαφυγή των εργοδοτών να μειώνονται τα έσοδα του ασφαλιστικού μας φορέα (ΙΚΑ).

Επίσης, αναφορά πρέπει να γίνει για την διεθνή μεταφορά.
Η ελεεινή κατάσταση που υπάρχει στις καμπίνες, το κακό φαγητό, τα ανεπαρκή πληρώματα, κλπ. Ιδιαίτερα στα λιμάνια Πάτρας - Ηγουμενίτσας υπάρχει ακόμη ένα τεράστιο πρόβλημα: Αντιμετωπίζουμε τις πολιτικές της Ε.Ε και των κυβερνήσεων ως τώρα για το μεταναστευτικό, που μετατρέπουν τους μετανάστες σε κυνηγημένα ζώα που προσπαθούν να ξεφύγουν με κάθε τρόπο. 
Υποχρεώνει τους οδηγούς (για να αποφύγουν τις ποινικές ευθύνες) να γίνονται φύλακες στα γκαράζ των πλοίων, να περνούν το ταξίδι μέσα στα φορτηγά χωρίς να ξεκουράζονται. Αποτέλεσμα, μετά το εξαντλητικό ταξίδι να οδηγούν άυπνοι - κουρασμένοι, με όποιες συνέπειες υπάρχουν. 
Η κατάσταση αυτή αφορά όλους τους επαγγελματίες οδηγούς, όλοι όσοι ταξιδεύουν καταγγέλλουν πέρα από τα ελλιπή μέτρα για την ασφάλεια, και τις γενικότερες συνθήκες που υπάρχουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Ταυτόχρονα οι εργοδότες εκμεταλλευόμενοι τα νομικά στηρίγματα που τους δίνουν οι κυβερνήσεις ως τώρα και ακολουθώντας εκβιαστικές μεθόδους, θέλουν με το ζόρι να κάνουν τους μισθωτούς οδηγούς «επιχειρηματίες» και να εργάζονται με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών το περιβόητο μπλοκάκι.  Έτσι απαλλάσσονται από τα εργασιακά δικαιώματα των οδηγών όπως ασφάλιση, δώρα, άδειες, επιδόματα.  Πρέπει άμεσα να δοθεί τέλος σε αυτό το αισχρό φαινόμενο που έχει για τους οδηγούς ολέθρια αποτελέσματα.

Με ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να εξετασθεί και το εξής ζήτημα:  Οι επαγγελματίες οδηγοί όταν βγαίνουν στην σύνταξη αμέσως καταθέτουν και το επαγγελματικό τους δίπλωμα.  Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με εργαζομένους σε άλλους κλάδους οι οποίοι έτυχε να έχουν επαγγελματικό δίπλωμα που δεν το χρησιμοποιούν.  Δεν απαιτείται η κατάθεση του με συνέπεια να εργάζονται μετά την συνταξιοδότηση τους ως επαγγελματίες οδηγοί και μάλιστα στην συντριπτική πλειοψηφία ανασφάλιστοι.  Για να σταματήσει αυτό το ζήτημα εμείς προτείνουμε το εξής:  «Στον κάθε εργαζόμενο που καταθέτει τα χαρτιά του για σύνταξη να απαιτείται να καταθέσει και το επαγγελματικό δίπλωμα, εάν υπάρχει». 

Επίσης είναι καθαρό ότι καμία αύξηση των ορίων ηλικίας για συνταξιοδότηση δεν πρέπει να υπάρξει και δεν γίνεται αποδεκτή για ένα επάγγελμα που δίκαια χαρακτηρίζεται βαρύ-επικίνδυνο και ανθυγιεινό

Κύριε Υπουργέ,

Ζητάμε άμεση συνάντηση μαζί σας για να συζητήσουμε τα αναγκαία μέτρα για την αντιμετώπιση των παραπάνω καταστάσεων.

Απαιτούμε:

Ø  Κανείς οδηγός χωρίς Συλλογική Σύμβαση Εργασίας – μισθοί με βάση τη σύμβαση του 2009 συν τα επιδόματα.  Να μπει τέρμα στην γκιλοτίνα των ατομικών συμβάσεων, στις ενώσεις προσώπων.
Ø  Να βάλουμε φρένο στα εξαντλητικά ωράρια.
Ø  Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.  Κανείς οδηγός ανασφάλιστος.
Ø  Απαιτούμε μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.  Κανείς οδηγός πάνω σε κινούμενα φέρετρα.
Ø  Να παρθούν άμεσα μέτρα για την προστασία όλων των ανέργων, με πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη και για τις οικογένειες τους.



Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σ.Ε.ΟΔ



Κατεβάστε το αρχείο εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου